Skip Navigation

Ochrona Danych Osobowych

Ochrona Danych Osobowych

 

RODO (ang. GDPR) to inaczej rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.

Administratorem Państwa danych osobowych w sklepie internetowym jest DORAPOL Spółka Cywilna B. Dorabiała, P. Dorabiała, zarejestrowana w Łodzi, ul. Wyszyńskiego 108/38  nr r.40598 UM Łódź-Polesie, 7320002843. w imieniu której dane osobowe są przetwarzane jedynie przez wymienionych wspólników spółki.

 

W jakim celu i na jakiej podstawie wykorzystujemy Państwa dane osobowe:

 

Państwa dane osobowe uzyskane przy zawieraniu umowy sprzedaży oraz w trakcie jej trwania wykorzystujemy w następujących celach:

 

1. zawarcia i wykonania łączącej nas umowy, w tym w szczególności umowy dostarczenia zakupionego przedmiotu pod wskazany adres lub punkt odbioru. (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 b RODO, podstawę tę będziemy nazywać w skrócie „wykonaniem umowy”),

2. wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych, np.:

2.1. wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,

2.2. udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i formie przewidzianej przepisami,

2.3. zapewnienie bezpieczeństwa integralności systemu teleinformatycznego w przypadku podejrzenia nadużycia lub działania niezgodnego z obowiązującym prawem

 

Podane dane osobowe nie są obecnie wykorzystywane do działań promocyjnych, ani nie są powierzane podmiotom trzecim w zakresie innym, niż w pkt 1-2.

 

Z danych potrzebnych do realizacji obowiązków prawnych będziemy korzystać:

2.4 . przez czas wykonania obowiązków, np. wystawienia faktury (podstawa prawna: art. 6

ust. 1 c RODO; podstawę tę będziemy nazywać „obowiązkiem prawnym”),

2.5. przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane, np. podatkowe (podstawa

prawna: obowiązek prawny),

2.6 do czasu zakończenia wykonania umowy przewozu zleconej w firmach kurierskich w ramach umowy sprzedaży z nabywcą

2.7 do czasu zakończenia biegu terminu przedawnienia roszczenia o zapłatę należności z tytułu niewywiązania się przez nabywcę z obowiązku zapłaty za zakupiony przedmiot (na podstawie Kodeksu Cywilnego)

lub

2.7. przez czas, w którym jesteśmy zobligowani na podstawie innych przepisów np. do udostępniania informacji o danych osobowych określonym urzędom państwowym na podstawie aktów prawnych, np. zapobieganie praniu brudnych pieniędzy.

 

Pozyskane dane nie będą służyły do profilowania tj. czyli zautomatyzowanej analizy Państwa danych i opracowania przewidywań na temat preferencji lub przyszłych zachowań.

 

 

Które dane należy nam podać:

 

Do zawarcia umowy wymagamy podania przez Państwa danych na formularzu zakupu (jeśli ich Państwo nie podadzą, nie zawrzemy umowy).

W szczególności w celu zawarcia umowy sprzedaży i wysyłki towaru niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko kupującego, adres dostawy, numer telefonu, adres skrzynki elektronicznej. W przypadku osób/podmiotów prowadzących działalność gospodarczą numer NIP.

 

Podawanie danych przy zawarciu umowy nie jest wymogiem ustawowym.

 

Komu przekazujemy Państwa dane:

 

Państwa dane przekazujemy:

 

3.1. podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu, uczestniczącym w wykonywaniu naszych czynności związanych z wysyłką towarów:

 

1. INPOST Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (adres siedziby: ul. Malborska 130, 30-624 Kraków) numer w Rejestrze Przedsiębiorców KRS 255841

 

2. DPD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa) numer w Rejestrze Przedsiębiorców KRS 28368

 

3. RUCH S.A. z siedzibą w Warszawie (adres siedziby: ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa) numer w Rejestrze Przedsiębiorców KRS 20446

 

4. Poczta Polska z siedzibą w Warszawie ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa NIP: 525-000-73-13, KRS: 0000334972

 

5. apaczka.pl Franciszka Klimczaka 1, Klatka B, 02-797 Warszawa

 

3.2 w przypadku wystawienia faktury do biura księgowego związanego z naszą firmą umową o prowadzenie ksiąg podatkowych,

 

3.3 podmiotom prowadzącym działalność płatniczą (banki, instytucje płatnicze), w celu dokonania

zwrotów na Państwa rzecz lub w celu zapewnienia działania usługi zapłaty.

 

Obecnie nie przekazujemy danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).

 

Przysługujące Państwu uprawnienia

 

 

Mogą Państwo złożyć do nas wniosek (dotyczący danych osobowych) o:

– sprostowanie (poprawienie) danych,

– usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie lub umieszczonych na naszych serwisach internetowych,

– ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku),

– dostęp do danych (o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych),

– przeniesienie danych do innego administratora danych lub do Państwa (w zakresie określonym w art. 20 RODO).

 

 

Z tych praw mogą Państwo skorzystać, składając wniosek na adres spółki podany w danych kontaktowych na stronie www.widelczyki.pl lub na adres skrzynki elektronicznej.

Aby mieć pewność, że są Państwo uprawnieni do złożenia wniosku, możemy prosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających nam Państwa uwierzytelnić.

Zakres każdego z tych praw oraz sytuacje, kiedy można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia mogą Państwo skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej wykorzystywania przez nas Państwa danych oraz od celu ich przetwarzania.

 

Mają Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.