Skip Navigation

Regulamin sklepu widelczyki.pl (wersja HTML)

§1 Ogólne warunki sprzedaży.
  1. Niniejszy regulamin sprzedaży w sklepie internetowym widelczyki.pl normuje prawa i obowiązki Sprzedającego oraz Kupującego z tytułu zawartej umowy sprzedaży.
  2. Administratorem sklepu internetowego widelczyki.pl oraz właścicielem domeny pod tą samą nazwą jest spółka cywilna

    "DORAPOL" PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO-USŁUGOWO-HANDLOWE BOGDAN DORABIAŁA, PIOTR DORABIAŁA , ul. Wyszyńskiego 108/38, 94-050 Łódź, nr r.40598 UM Łódź-Polesie, 7320002843 , nr BDO: 000553862

    .
  3. Regulamin nie wyłącza obwiązujących w polskim prawie przepisów prawnych regulujących stosunek prawny z tytułu zawieranych umów sprzedaży, w szczególności postanowień Kodeksu Cywilnego oraz ustaw i rozporządzeń regulujących prawa konsumenta lub przedsiębiorcy, będącego stroną umowy.

§2 Dane konaktowe właściciela sklepu:

 

  1. adres skrzynki elektronicznej: biuro@widelczyki.pl

    telefon : 426335354

     

§3 Adres do składania reklamacji:

  1. DORAPOL

    ul. Wyszyńskiego 108/38

    94-050 Łódź

§4 Polityka cenowa:

  1. Podana w ofercie cena jest ceną brutto, uwzględniającą wszystkie podatki i opłaty związane bezpośrednio z produktem/usługą. Dodatkowo przedsiębiorca dolicza do zamówienia koszty przesyłki, które są podawane przed zawarciem umowy w sposób jednoznaczny, a kwota kosztów dostarczenia jest zależna od wyboru przez konsumenta sposobu dostarczenia. Oprócz ceny i kosztów dostarczenia nie są pobierane inne opłaty przy zawarciu umowy na odległość.

§5 Sposób i termin zapłaty:

  1. Sprzedawca udostępnia następujące formy zapłaty:

     

    - płatność przelewem na rachunek bankowy

    - płatność za pobraniem (regulowana przy odbiorze zamówienia)

    - płatność przy odbiorze osobistym, jeżeli w arkuszu produktu jest informacja o możliwości odbioru zamówienia osobiście, w innych przypadkach nie dotyczy.

    Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu umowy sprzedaży w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że umowa sprzedaży stanowi inaczej. Brak wpłaty klienta w stosownym terminie oznacza anulowanie zamówienia

§6 Sposób i termin spełnienia świadczenia:

  1. Sprzedawca umożliwia dostarczenie zamówienia za pośrednictwem:

     

    - Poczty Polskiej

    - firmy kurierskiej Inpost, UPS, DPD

    - paczkomatów firmy Inpost

     

    Planowany czas dostarczenia zamówienia podany jest w każdym przypadku w opisie oferty przed zawarciem umowy. Na czas dostarczenia składa się czas na przyjęcie zamówienia (1 dzień roboczy) oraz planowany czas dostarczenia zamówienia przez firmę przewozową, które kształtują się następująco:

    -Poczta Polska kurier (do 2 dni roboczych)

    -Poczta Polska usługa Kurier 48 (do 3 dni roboczych)

    -firma kurierska (do 3 dni roboczych)

    - paczkomaty (do 5 dni roboczych)

    Dostawa realizowana jest od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wolnych i Świąt.

§7 Reklamacje:

  1. Konsument- osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej lub osoba fizyczna zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 
  • Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
 
Do umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na przedsiębiorcę, w tym w szczególności umów sprzedaży, umów dostawy oraz umów o dzieło będące towarem, stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 i 2337).
 
Poniższe regulacje stosuje się do umów zawieranych z konsumentami w rozumieniu definicji jak wyżej.
 
1Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1)
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność.
2)
przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
 
2 Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
1)
nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2)
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
a)
nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
b)
przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
c)
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
3)
być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
4)
być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
 
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.
 
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
 
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może w pierwszej kolejności  żądać jego naprawy lub wymiany.
 
Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
Przy ocenie nadmierności kosztów dla sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi sprzedawca.
 
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1)
sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2;
2)
sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6;
3)
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4)
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d;
5)
z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
 
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową
 
Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
 
Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
 
W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
 
W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową nalezy skontaktować się ze sprzedawcą w formie pisemnej (np. listem) lub telefonicznie lub za pośrednictwem podanego adresu skrzynki e-mail i opisać rodzaj niezgodności z umową.
 
Sprzedawca udzieli wówczas niezwłocznie informacji na trwałym nośniku, propozycję usunięcia niezgodności z umową , zgodnie z przepisami jak wyżej.
 
W przypadku gdy niezbędne jest dostarczenie niezgodnego z umową towaru do sprzedawcy, adres do doręczenia jest jak poniżej:
 
PPUH DORAPOL
ul. Wyszyńskiego 108/38
94-050 Łódź
tel. 607631020
 
Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Łodzi. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce Rozstrzyganie sporów konsumenckich.
 
Sprzedawca oferuje również usługi serwisowe po okresie gwarancyjnym lub okresie na stwierdzenie niezgodności z umową. Koszt roboczogodziny pracy serwisu wynosi 75zł. 
 
 

§8 Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta:

  1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

  2. Prawo do odstąpienia od umowy mają tylko osoby fizyczne nie prowadzące działaności gospodarczej lub osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.

     

    Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas :

    Dorapol

    ul. Wyszyńskiego 108 lok. 38

    94-050 Łódź

    fax. 426335354

    e-mail: biuro@widelczyki.pl

    dopisek ZWROT

     


    o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

     

    Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. (plik formularzodst.pdf dostępny w zakładce regulamin)

     

    Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

     

    Skutki odstąpienia od umowy

     

    W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

     

    Jeżeli konsument otrzymał rzeczy w związku z umową:

     

    Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres Dorapol, Wólczańska23/5, 90-731 Łódź, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.

    W przypadku zwrotu będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (koszty odesłania zamówienia).

    Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

§9 Rzeczy i usługi nie podlegające zwrotowi:

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość  nie przysługuje Kupującemu (konsumentowi) w odniesieniu do umów:

     

    o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

    w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

    w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

    w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

    w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

    w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

    w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

    w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

    zawartej w drodze aukcji publicznej;

    o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

    o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.


    §10 Dostawa towarów bez wad:

Wszystkie produkty oferowane w sklepie są wolne od wad fizycznych oraz prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

§11 Gwarancje i usługi posprzedażne:

  1. W przypadku, gdy rzecz objęta jest gwarancją producenta/sprzedawcy/dystrybutora za każdym razem sprzedawca informuje konsumenta o niej oraz sposobie jej realizacji w opisie produktu.

     

    Sprzedawca oferuje usługi posprzedażne, w tym usługi serwisowe sprzedawanych rzeczy. Koszt godziny pracy serwisanta wynosi 60 zł/brutto, podstawą do naliczenia stawki serwisowej jest przesłanie i akceptacja kosztorysu prac przez konsumenta przed zawarciem umowy serwisowej.

 

§12 Ochrona danych osobowych

  • Regulacje dotyczące ochrony danych osobowych administrowanych, jak i przetwarzanych zostały zamieszczone w odrębnym dokumencie:
  • Polityka ochrony danych osobowych: LINK

 

§13 Pozasądowe procedury rozstrzygania sporów :

  1. Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Łodzi. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. 

 

  1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: UOKIK
     
     
    bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów;
     

     

    internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr

 

§14 Techniczne warunki korzystania z serwisu:


Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:

- komputer z dostępem do Internetu
- przeglądarka internetowa typu Mozilla Firefox, Opera, Chrome lub Internet Explorer, Edge
- Obsługa JAVA SCRIPT, FLASH
- Rozdzielczość monitora min. 1280 x 800, kolory 24 lub 32 bit
- dostęp do poczty elektronicznej.